ODKRYWAMY ŚWIAT NATURY PO SWOJEMU

FILMY FOTOGRAFIE SŁOWA DŹWIĘKI

STRONA  ARCHIWALNA  (sprzed 2022 r.)

Wymarzona kamera – Vision Research Phantom Miro LC320s

Od końca kwietnia 2014 r. ŻUBROWA 10 JAN WALENCIK dysponuje wyjątkową kamerą do zdjęć w technologii High Definition – Vision Research Phantom Miro LC320s, dostarczoną nam przez EC Test Systems z Krakowa. Jest to urządzenie do rejestracji zdjęć szybkich, choć tak naprawdę – w konsekwencji – do zdjęć zwolnionych. Tak czy owak, zapisuje ona obraz HD z szybkością aż do 1500 klatek na sekundę. Taką ilość klatek można później odtworzyć z prędkością standardową 25 klatek na sekundę. Wówczas można oglądać tę zarejestrowaną JEDNĄ SEKUNDĘ w ciągu aż JEDNEJ MINUTY – 60 razy dłużej! Niesamowita analiza ruchu, zwłaszcza szybkiego, niemożliwego do ogarnięcia gołym okiem!

Czym dla niektórych filmów przyrody są zdjęcia zwolnione, wie każdy doświadczony producent i ambitny filmowiec, no i oczywiście widz o wyrafinowanym smaku. Niewątpliwie, moment wejścia w posiadanie kamery Phantom Miro LC320s, był krokiem przełomowym dla zespołu ŻUBROWEJ 10, ponieważ możemy dzięki niej tworzyć ambitniejsze i bardziej wysmakowane produkcje. O tym dlaczego, mówi w cytowanym poniżej materiale użytkownik kamery, Jan Walencik. Na pierwszy rzut oka Phantom Miro LC320s wygląda niezbyt okazale, a nawet skromnie. Jak nie przymierzając pudełko z obiektywem i ekranikiem. To pudełko jednak potrafi naprawdę wyjątkowo wiele – może nas przenieść w inny świat, w inny wymiar.

CYTAT. Cyfrowa kamera wideo high-speed Vision Research Phantom Miro LC. Żródło: phantomhighspeed.com. 

I jeszcze jedno. Powszechnie uważano dotąd, a i dalej często uważa się, że kamerami szybkimi – czy to dawnymi na taśmę negatywową, czy współczesnymi cyfrowymi – mogą posługiwać się tylko co niektórzy doświadczeni operatorzy. Podobno nie każdemu udają się zdjęcia zwolnione. Rzeczywiście coś w tym jest, jakkolwiek coraz to nowsze modele osławionych Phantomów, z jednej strony podnoszą poprzeczkę technologii superszybkiego zapisu obrazu, z zaś drugiej czynią pracę operatora pewniejszą i ekscytującą, co skłania do poszukiwania nowych tematów, pobudza wrażliwość na ruch i inspiruje twórczo. To oznacza, że w kamerze do zdjęć szybkich można nieźle się zadurzyć…

Przykładowy klip 6. Powoli, w którym wykorzystaliśmy zdjęcia z Phantoma Miro LC320s można zobaczyć w naszym PORTFOLIO FILMOWYM tutaj. Więcej ujęć i scen znajdziesz w naszym filmie W trosce o bagna tutaj.

CYTAT. Artykuł Jana Walencika o filmowaniu kamerą Miro LC 320s, na stronie polskiego dystrybutora kamer szybkich. Źródło: ects.pl